Sjabloon: WWW: verschil tussen versies

Uit Merlijn Handleiding
Ga naar: navigatie, zoeken
(bijgewerkt)
 
k (1 versie(s))
 
(geen verschil)

Huidige versie van 25 feb 2008 om 12:41

W vragen Waar dient dat voor
Wie is de contactpersoon Wanneer we niet weten met wie we te maken hebben, kunnen we ook niets terugmelden.
Welk bedrijf Sommige namen komen bij meerdere bedrijven voor : Frans kan zowel Verbunt als Kok Watersport zijn. We moeten dus weten bij welk bedrijf de naam hoort. Noteer de naam duidelijk en volledig : Kaldi zegt alleen niets omdat er 30 Kaldi's zijn
Wat is het telefoonnummer Kijk in de wiki of op de telefoonlijst of het telefoonnummer bekend is. Schrijf het op vanaf de telefoon of vraag het gewoon. Ga er niet van uit dat we dat al weten.
Wat is er aan de hand Soms gaat het te ver om alle details direct te vragen, maar we moeten wel weten of het een kleine of een belangrijke vraag betreft. Dus vragen waar het over gaat.
Welk pakket Een vraag of probleem heeft altijd te maken met een pakket. Het moet dus een pakket zijn uit de Lijst Merlijnpakketten.
Welke opdracht Als er iets fout gaat dat is dat na een actie van een gebruiker. Wij moeten dus weten wat er aan de hand is en wat welke actie van de gebruiker naar het probleem heeft geleid. Zonder de beschrijving van de opdracht kunnen wij in de meeste gevallen niets doen. Kijk of de opdracht bestaat.
Wanneer gebeurt het Als er iets fout gaat is het belangrijk te weten wanneer : aan het begin van de procedure, middenin of aan het eind.
Wat gebeurt er dan Er moet duidelijk worden aangegeven wat er precies gebeurt. Met een beschrijving van 'hij doet het niet' kunnen we verder niets doen.
Wat is ervoor gebeurd Soms is een probleem eerder ontstaan en is het nieuwe probleem alleen een gevolg van dit eerdere probleem. Wij moeten dus weten of er eerder iets anders is gebeurd. Een gebruiker geeft vaak alleen het laatste probleem door.
Was er een eerdere foutboodschap Gebruikers geven vaak alleen het laatste probleem door, maar eerder foutboodschappen zijn veel belangrijker. De eerste foutboodschap verwijst vaak naar het probleem. Latere boodschappen zijn vaak het gevolg van de eerste boodschap.